Etäkäyntien maksaminen entistä helpompaa

Julkaistu 25.1.2022

Aavan etävastaanottojen maksaminen on muuttunut helpommaksi ja joustavammaksi.

25.1.2022 alkaen saat etävastaanoton jälkeen maksuohjeet tekstiviestillä ja sähköpostitse, mikäli olet antanut nämä tiedot ajanvarauksen yhteydessä. Pidäthän yhteystietosi ajan tasalla ja ilmoita uudet tietosi ajanvarauksen yhteydessä, mikäli ne ovat muuttuneet.

Voit maksaa Aavan etävastaanotot nyt mm. verkkomaksuna, useilla eri maksukorteilla tai MobilePayllä, ja tulevaisuudessa vielä useammalla tavalla. Vastaavasti luovumme etukäteen maksukortille tehtävästä katevarauksesta, joka helpottaa etävastaanoton varaamista.

Etävastaanoton maksaminen on turvallista. Maksaminen tapahtuu kotimaisen maksuvälittäjämme PayTrailin verkkopalvelussa. PayTrail on Suomen suurin verkkomaksupalvelu, ja sille on myönnetty turvallisen maksamisen Safe Pay -sertifikaatti.

Saanko Kela-korvauksen etävastaanotosta?

Etävastaanotosta on mahdollista saada suorakorvaus, jos olet lisännyt Kela-korttisi etävastaanoton varaamisen yhteydessä tai viimeistään ennen etävastaanoton alkua Oma Aavan kohdassa Omat tiedot. Kela-kortti lisätään ottamalla kortin etu- ja takapuolesta selkeät ja luettavat kuvat, ja liittämällä ne omiin tietoihisi. Kortin kuvat voi ottaa esimerkiksi matkapuhelimen kameralla.

Jos et ole lisännyt Kela-korttiasi ennen maksutapahtumaa, voit hakea sairaanhoitokorvausta jälkikäteen suoraan Kelasta.

Miten saan maksutapahtuman kuitin?

Kuitit on ladattavissa digitaalisina Oma Aavasta. Voit kirjautua Oma Aavaan kotimaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmennetta käyttäen. 

Jaa tämä kaverillekin

Aavan uutiskirje

Piditkö tästä artikkelista? Tilaa Aavan uutiskirje, niin saat ajankohtaiset juttumme ja uutisemme säännöllisesti suoraan sähköpostiisi.