Luotsi-etähoito palvelee työterveysasiakkaita ympäri vuorokauden

Julkaistu 17.12.2018

Suomalaiset haluavat saada sairastuessaan puhelimitse yhteyden terveydenhuoltoon. Tästä syystä Lääkärikeskus Aava käynnistää pilottihankkeen, jossa tarjotaan työterveyshuollon asiakkaille ympärivuorokautista etähoitopalvelua.

Luotsi on Aavan etähoitopalvelu, jossa hoito alkaa aina jo ensimmäisestä yhteydenotosta. Puheluun tai viestiin vastaa työterveyshoitaja tai sairaanhoitaja. Yhteyttä voi ottaa sekä sairaustapauksissa että työkykyyn liittyvissä tilanteissa. Tarvittaessa asiakas ohjataan sopivan asiantuntijan etä- tai lähivastaanotolle.

Ympärivuorokautista Luotsi-palvelua testataan ensin kahden kuukauden pilotilla, joka alkaa 17.12.2018.

"Suomalaisille on tärkeää saada sairaustapauksissa puhelimella ensikontakti terveydenhuollon ammattilaiseen. Sähköiset kanavat tekevät toki tuloaan, mutta halusimme rakentaa palvelun nimenomaan koskemaan suosituinta yhteydenottokanavaa. Pilotin aikana Aava Luotsi on Suomen ainoa linja, jossa terveydenhuollon asiantuntijat päivystävät ympärivuorokautisesti puhelimitse", sanoo Luotsin liiketoimintajohtaja Ossi Koskinen.

Puhelinpalvelun lisäksi Luotsi käyttää sähköistä digipalvelua ja tarvittaessa myös videovastaanottoa.

Ympärivuorokautisella päivystyksellä Aava Luotsi haluaa palvella paremmin yrityksiä, joissa henkilöstö on esimerkiksi yötöissä tai eri aikavyöhykkeillä.

"Vastaavia toimintamalleja ei löydy muilta alan toimijoilta, joten odotamme innolla pioneerivaiheen tuloksia", Koskinen jatkaa.

Lue lisää Luotsi-etähoitopalvelusta: www.aava.fi/luotsi

 

Lisätietoja:

Liiketoimintajohtaja Ossi Koskinen, Lääkärikeskus Aava
ossi.koskinen@aava.fi
+358 50 433 7560

Luotsi ruori

Jaa tämä kaverillekin

Aavan uutiskirje

Piditkö tästä artikkelista? Tilaa Aavan uutiskirje, niin saat ajankohtaiset juttumme ja uutisemme säännöllisesti suoraan sähköpostiisi.