Värdefull respons via kundnöjdhetsenkäten

Published on 30.1.2018

Våra företagskunder är nöjda med våra företagshälsotjänster och man ansåg att företagshälsovården svarade bra mot företagets/organisationens hälsobehov.

I november 2017 genomförde vi för fjärde gången Arbetshälsoinstitutets kundnöjdhetsenkät FÖRETAGSNYCKEL på chefsnivå. Enkäten skickades till 300 personer inom företags- eller organisationsledningen och resultatet jämfördes med motsvarande material från Arbetshälsoinstitutets enkät på chefsnivå 2016. Enkätens målgrupper var organisationer med 1–9, 10–49, 50–249 och över 250 arbetstagare. Här följer några huvudpunkter bland resultaten. I bilagan finns mer omfattande resultat av enkäten.

Från ord till handling

Av kundnöjdhetsenkäten framgick att man upplever sakkunnighet, serviceinriktad personal, opartisk verksamhet samt företagshälsovårdssamarbete vid planering av verksamheten och bedömning av effektiviteten som Aavas styrkor (bild nedan). Våra kunder värdesätter Aavas sjukvård för att främja arbetsförmågan och dess inverkan på hanteringen av riskerna för arbetsoförmåga.

kuva 1 asty swe

Vi frågade även våra kunder hur nöjda de är med hanteringen av kundrelationer. Glädjande nog var responsen positivare än ifjol (bild nedan). Vi för en dialog med våra kunder och vi lyssnar på deras önskemål.

kuva 2 asty swe

Vi tar hand om dig och din familj i alla levnadsskeden, oberoende av tid och plats

Aavas mission grundar sig på omvårdnadstanken. Den följer med oss i alla nya projekt och vid utvecklandet av tjänsterna, även med hänsyn till den kommande dataskyddsförordningen. Enkäten gav oss mycket nyttig information för våra redan pågående och framtida utvecklingsprojekt. Nedan hittar du några exempel.

Förnyelse av företagshälsovårdsavtal:

Vi förnyar vårt företagshälsovårdsavtal enligt kundernas önskemål och vårt mål är en tydligare avtalsstruktur och ett tydligare tjänsteinnehåll än tidigare.

Aavas rapporter:

Vi producerar nya rapporter under det innevarande året.

Elektroniska tjänster:

Vi gör våra elektroniska tjänster till en del av en gemensam helhet, för att tjänsterna ska vara ännu enklare att nå och endast bakom ett klick.

Hjärtligt tack till alla som svarade på enkäten!

 

Dela med dina vänner

Aavan uutiskirje

Piditkö tästä artikkelista? Tilaa Aavan uutiskirje, niin saat ajankohtaiset juttumme ja uutisemme säännöllisesti suoraan sähköpostiisi.