Oma Aava

Aavan sähköinen asiointipalvelu on nyt nimeltään Oma Aava. Oma Aava -palvelu kokoaa kätevästi yhteen paikkaan terveystietosi sekä asiointia helpottavat toiminnallisuudet.

Tähän saakka Aavan sähköisestä asiointipalvelusta on käytetty nimityksiä Omat terveystietosi sekä Aavan digipalvelu. Jatkossa sähköisen asiointipalvelun nimi on Oma Aava.

Oma Aavasta löydät: 

  • Omat terveystietosi.
  • Aiemmat käyntisi ja yhteydenotot sekä tulevat varauksesi. Oma Aavan kautta pääset myös varaamaan ja perumaan aikoja
  • Laboratorio- ja kuvantamistuloksesi sekä lähetteet
  • Aavan lääkäreiden määräämät reseptit
  • Aavassa annetut rokotukset. Voit halutessasi pyytää Aavan sairaanhoitajaa tai työterveyshoitajaa tallentamaan Aavan potilastietojärjestelmään rokotuskorttisi tiedot, jolloin rokotushistoriasi näkyy kootusti Oma Aavassa.
  • Lääkäri-chatin, joka tarjoaa yksityisasiakkaille helpon kanavan lääketieteellisesti yksinkertaisimpien ja nopeiden asioiden hoitoon. 
  • Omat perustietosi, luvat ja suostumukset sekä kuitit ja laskut. Pääset muokkaamaan esim. osoitetietosi ajan tasalle täältä.

Aavan työterveyshuollon asiakkaille käytössä on lisäksi työterveyssopimuksesta riippuen: 

  • Viestit-toiminto, jolla saat yhteyden omaan työterveystiimiisi. 
  • Mittaukset sekä kyselyt, jotka sinulle on annettu täytettäväksi. 
  • Luotsi-chat, jolla saat nopeasti yhteyden Luotsin hoitajaan. 
  • Matalan kynnyksen Luotsin Mielen tuki –chat mielen hyvinvoinnin tueksi. 
  • Lääkereseptien uusimismahdollisuus.

Tietoturvallinen ja helppokäyttöinen palvelu

Oma Aava -palveluun kirjaudutaan ensimmäisellä kerralla vahvalla tunnistautumisella (pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella). Tämän jälkeen voit kirjautua halutessasi tekstiviestillä.

Kun olet kirjautunut pankkitunnuksilla, palvelu ehdottaa sinulle automaattisesti tekstiviestitunnistautumisen käyttöönottoa. Jos hyväksyt vaihtoehdon, saat tekstiviestillä numerokoodin, jolla kirjaudutaan sisään. Jatkossa saat jokaisella kirjautumiskerralla uuden numerokoodin puhelimeesi.

Oma Aavaa voi käyttää kännykällä, tabletilla ja tietokoneella, suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Oma Aavaa kehitetään jatkuvasti. Tuomme mukaan uusia toiminallisuuksia, jotka monipuolistavat asiointimahdollisuuksia entisestään. Kuulemme mielellämme palautetta ja kehitysehdotuksia palveluun liittyen - voit kertoa ajatuksiasi palvelusta löytyvällä lomakkeella.

Tervetuloa tutustumaan Oma Aavaan!

Oma Aava