Hanna Kankainen-Aho Aavan ja Pikkujätin liiketoimintajohtajaksi – ”Yritys tuottaa, kun ihmiset voivat hyvin”

hanna
Aavassa Kankainen-Ahoa houkutteli suomalaisuus, arvopohjalta johdettu perheyritys ja mahdollisuus kehittää työterveyden palveluita vastaamaan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin.

Lääkärikeskus Aavan ja Pikkujätin uusi yritysasiakasliiketoiminnan johtaja Hanna Kankainen-Aho aloittaa johtoryhmän jäsenenä 1.5.2024.

Aavan liiketoiminta koostuu henkilöasiakkaista ja yritysasiakkaista. Henkilöasiakkaisiin kuuluu Aavan palveluiden lisäksi myös Pikkujätin palvelut. Yritysasiakasliiketoiminnassa keskitytään työterveyteen, yritysten hyvinvointistrategioiden luomiseen sekä paremman työkulttuurin valmentamiseen.

Aiemmin yritysasiakasliiketoiminnan johtajana toiminut Timo Vänttinen ilmoitti viime syksynä siirtyvänsä ammatinharjoittajalääkäriksi yhtiöiden sisällä.

Vahva kokemus työterveyden asiakasorganisaatioista

Hanna Kankainen-Aho on työskennellyt johtajana Ilmarisella ja Varmassa, joissa työkyvyn teemat ovat olleet keskeisessä roolissa. Työterveydestä hänellä on lisäksi kokemusta HKScanilta, Lassila & Tikanojalta ja UPM:ltä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin Yliopistosta.

– Työterveyden asiakastarpeet ovat vuosien varrella muuttuneet, eikä tarjolla olevat palvelut aina vastaa tarpeita. Tässä tilanteessa pienemmät, arvopohjaiset toimijat voivat erottua kilpailijoistaan olemalla ketteriä ja kehittämällä palvelujaan, Kankainen-Aho sanoo.

– Työterveydellä on tärkeä rooli erityisesti ennaltaehkäisevässä toiminnassa ja työkykyjohtamisessa, joiden avulla voidaan tukea yritysten tuottavuutta. Yritys menestyy, kun työ sujuu ja työntekijät voivat hyvin. Aava haluaa muuttaa yhteiskuntaa yksi yritys kerrallaan ihmisvastuullisemmaksi ja se on sellainen matka, jota olen mielelläni asiakaslähtöisesti kehittämässä, hän jatkaa.

Uusi toimitusjohtaja tyytyväinen valintaan

Huhtikuun alussa Aavassa ja Pikkujätissä aloittaa väistyvän toimitusjohtaja Raija Tapion tilalla uusi toimitusjohtaja Ove Uljas. Hänet valittiin tehtäväänsä jo viime lokakuussa, joten Uljas on ehtinyt aloittaa perehtymisensä yrityksiin, ja hän on ollut valitsemassa uutta liiketoimintajohtajaa.

– Ne yritykset, jotka saavat rekrytoitua parhaat osaajat ja pidettyä heidän voimavaroistaan huolta, pärjäävät globaalissa kilpailussa. Työterveydellä on aivan kriittinen rooli tässä suomalaisten yritysten kilpailukyvyn ylläpitämisessä. Se on kokonaisvaltaista huolenpitoa yritysten tärkeimmästä resurssista, ihmisistä. Olen todella iloinen, että saimme Hannan meille, sillä hänellä on vahva osaaminen asiakaslähtöisestä palvelumuotoilusta ja kehityssuunnitelmien toimeenpanosta. Lisäksi hän on ihmisenä mahtava tyyppi ja sopii meidän vahvaan arvomaailmaamme, Uljas sanoo.

Lisätietoja:
Outi Taivainen, henkilöstöjohtaja

Artikkelit ja tiedotteet
Aava Edenneen Parkinsonin taudin hoitovalikoima laajenee – Uusi hoitomuoto käyttöön ensimmäisenä Suomessa Lääkärikeskus Aavassa
Ihonalainen levodopainfuusiohoito aloitettiin ensimmäisenä Suomessa Lääkärikeskus Aavassa 22.4.2024.
Aava-kallio Syyllisyyden lihavuudesta on loputtava –  Lääkäri Emilia Huvisen uutuuskirja sukeltaa lihavuuden taustoihin
Lihavuuden taustalla vaikuttavat monet kehon biologiset tekijät. On korkea aika vapautua itsekurin puutteeseen tai omaan kykenemättömyyteen liittyvistä leimoista sekä syyllisyyden ja häpeän tunteista. Lihavuustutkija ja Aavan naistentautien erikoislääkäri Emilia Huvinen on julkaissut kirjan lihavuudesta ja sen ymmärtämisestä.
Aava Aavalle ja Pikkujätille myönnetty ISO27001 tietoturvasertifiointi
Sertifiointi osoittaa, että Aava ja Pikkujätti noudattavat korkeimpia tietoturvakäytäntöjä taaten turvalliset ja luotettavat terveydenhuollon palvelut asiakkaille.